:.★★:.

مامان قشنگم منو ماهی صدا می کنه. همیشه دلم میخواد بخندم و بخندونم...

:.★★:.

مامان قشنگم منو ماهی صدا می کنه. همیشه دلم میخواد بخندم و بخندونم...

ایمان!

ایمان!

 

کوهنورد مغروری بود که می خواست بلندترین قله را فتح کند. بالاخره پس از ماهها آماده سازی خود، ماجراجویی اش را آغاز کرد. اما از آنجا که آوازه ی فتح قله را فقط از آن خود می دانست، تصمیم گرفت به تنهایی از کوه بالا برود.

او شروع به بالا رفتن از کوه کرد تا اینکه هوا تاریک شد. سیاهی شب بر کوهها سایه افکند و کوهنورد قادر به دیدن چیزی نبود. همه جا تاریک بود و ماه و ستاره ها پشت ابرها گم شده بودند و او هیچ کجا را نمی دید.

در حال بالا رفتن بود. فقط چندقدمی تا قله فاصله داشت که پایش لغزید و با شتاب به پایین پرتاب شد. همچنان در حال سقوط بود. در آن لحظات پر از وحشت، تمامی وقایع خوب و بد زندگی اش به ذهن او هجوم می آوردند. میان آسمان و زمین آویزان بود؛ فقط طناب کوهنوردی بود که او را نگه داشته بود و در آن سکوت هیچ راه دیگری نداشت جز اینکه فریاد بزند:«خدایا! کمکم کن!»

ناگهان صدایی در دلش پاسخ داد:

- از من چه می خواهی؟

- خدایا نجاتم بده!

آیا ایمان داری که من می توانم تو را نجات بدهم؟

بله باور دارم که می توانی!

پس طنابی را که به کمرت بسته ای قطع کن!

 

لحظه ای در سکوت سپری شد...کوهنورد دستش را برد تا طناب را قطع کند ولی...تصمیم گرفت با تمام توانش طناب را بچسبد.

فردای آن روز گروه نجات گزارش دادند که جسد کوهنوردی پیدا شده که از طنابی آویزان بوده در حالی که فقط دو قدم تا زمین فاصله داشته است...

 

داستان بالا هدیه ی دوست خوبم آقا محسن بود که کلی ممنونم ازش.

 

********************************

 

با سلام به همه ی شما نوگلان و شکفتگان باغ هستی!

حال و احوال میزونه؟

کلی دلم براتون تنگ شده اما عذر تقصیر دارم بابت امتحانا

 و شروع درس خوندن ماها!!
دیگه خودتونم که اغلب مثل من مدرسه ای هستید و درک می کنید.

 ایشالا دعا کنید امتحانامو این ترم آخریه خوب بدم

و چیزی رو نیفتم تا بعد از اون به عنوان یک عدد ماهی قرمز لیسانسه در خدمتتون باشم!

 

طبق معمول و از اونجایی که من سلطان شانسم، باز دوباره قارپ! نزدیک امتحانا دوتا کتاب جدید به دستم رسید که دلم غش می رفت شروع کنم به خوندن! فکر می کنید نخوندم؟!! چرا خوندم!! 

«گریز به تاریکی-اثر آرتور شنیتسلر-ترجمه نسرین شیخ نیا»

و کتاب «خوبی خدا- گردآوری امیرمهدی حقیقت-»

هردوتاشونم از انتشارات «ماهی» هستن

که دوتا مجموعه داستانه خداااااااااااا!

هردوی اینها رو یه دوست خیلی عزیز بهم داده که شاید دیگه به علت بعد مسافت هیچوقت همو نبینیم اما دور و برم پر از یادگاری شده! هرچند من از یادگاری و خاطره بدم میاد. با جدایی و مرگ اینها خیلی روح آدمو عذاب میدن. من بعد از فوت مامان بزرگ به این نتیجه رسیدم...

بگذریم...

 

طی تماسهای مردمی با روابط عمومی ماهی خانوم، دوستان خواستار تعریف خاطرات دانشگاه و سوتی های رفقا بودن!

راستش منم دلم می خواد بگم اما این ترم مخصوصا بعد از عید ما دانشگاهو شرمنده کردیم با این طرز کلاس رفتنمون! به قول زهره دیگه یادمون رفته ترتیب کلاسامونو! تازه! رفقا دیگه منو در گرفتن سوتی یاری نمیدن! دارن کم کم فارسی حرف زدن رو یاد می گیرن و این برای وبلاگ من یعنی فاجعه! البته خوبیش به اینه که خیالم از بابت زهره راحته:

 

یه روز توی محوطه ایستاده بودیم، زهره با یه غم غریبی گفت:

-فکرم خیلی متوششه!!

من- فکرت چیه؟

- متوشش!

من- ...؟!!
- متوحش؟

-...

-متوغشش؟

- چی؟!!!
- نمی دونم! تو بگو!

- مشوش!

- آهان همین!!

 

یا مثلا یه روز که نگار ماشین نیاورده بود و با من و زهره اومد، کلی به زهره التماس کرد که تا خونشون برسوندش!

زهره-  باشه ولی تا سر کوچتون میرماااا! تو اون کوچه ی مزخرفتون نمیام!!

نگار- نه تو رو خدا! خب تو خیابونمون نرو اگه سختته

 ولی تو کوچه رو برو حتما!!!

 

اصلا فکر نکنین شوخی می کنه هااااااا! ضریب هوشیش در همین حده!

 

خب خوشحال شدیم! ایشالا اگه بشه زودتر میام آپ می کنم و به همتون سر میزنم. اما اگه نشد لطفا درک کنید که ترم آخره و یه عالمه پروژه و گرفتاری و آره و اینا! داریم.

شاد باشید!
دوستتون دارم، مواظب خودتون باشین تا به زودی...

پ.ن: از تائید نظرات بدم میاد! ورش میدارم!

 

 

نظرات 29 + ارسال نظر
پدید و آرش چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:42 ب.ظ http://www.setarehbaran.blogsky.com

من خواستم حسن نیت خودمو نشون بدم.
این دفعه دو نفری اول شدیم.
امیدوارم این صلح دو طرفه باشه.
در نتیجه:
اووووووووووووووووووووووووووووووووول
AVAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL

الهییییییییییییییییییییییییییییییییییییی!!!!!!
آرشم تو بی نظیریییییییییییییییییییی!!!
ببین چقده خوبه که باهم دوست باشین؟!!
جیگرتونو!

تازه وارد پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:11 ق.ظ http://tazevared.blogsky.com

سلام. خسته نباشید ماهی قرمز لیسانسه!
اون داستانت هم خیلی شنیدنی بود.
این دوستت هم خیلی باحاله! قدرشو بدون. بعضیا عمدا سوتی می‌دن که دوستاشون شاد بشن! بعضیام سهوا!! :)

سلام بر تازه وارد عزیزم
سلامت باشید
ممنون از اینکه خوشتون اومد!
اصلا حتی یک لحظه هم فکر نکنید این دوستم عمدا اینارو میگه!
نه به جان خودم!
فارسیش در همین حده!!:دی
شاد باشید

happyboy پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:50 ب.ظ http://dogole.blogfa.com/

با سلام
با تشکر از اینکه مطلب وبلاگ من رو خوندی من اون رو به گفته ی شما درست کردم.
راستی من یه همکار خوب مثل شما هستم اگر خواستید با من همکاری منید بگید لطفا

سلام
ممنونم از توجهتون و خوشحالم که اصلاحش کردید.
شاد باشید

happyboy پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:54 ب.ظ http://dogole.blogfa.com/

من دوست دارم با تو تبادل لینک کنم اگر خواستی من رو لیمک با عنوان زیر

ترجمه بهترین مطالب سایتهای خارجی

در اولین فرصت چشم.

بهارین پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:57 ب.ظ

سلام
بسیار خوشحال شدم از دعوت سرکار عالی ماهی خانوم لیسانسه برای پست جدیدشون!!
اشکال نداره دفعه بعدی یادت نره ها؟ و گرنه گوشت و می برم!!!
من ای نداستان و قبلا خوندم...خیلی جالبه...
عین خودمی...منم تا کتاب دستم می رسه دیگه برام فرق نمی کنه تو گرماگرم امتحان باشم یا نه...شروع می کنم به خوندن...ای خداااااااااا این رفتار زشت و از من دور بفرما...آمین!!!

سلام خانومی
بله از اینکه خودت متوجه اشتباه و قضاوت عجولانت شدی خوشحالم!
آره داستان جالبی بود. خودمان نیز خوشمان آمد.
واقعا این کرم کتاب بودن فاجعه میشه گاهی!
الهی آمین!
شاد باشی عزیزم.

بهارین پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:58 ب.ظ

راستی منم آپم خانومی

بله در جریان بودم!

بهارین پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:01 ب.ظ

وووووووییییی عجب سوتی وحشتناکی بود!!
من فکر کردم یادت رفته به من خبر بدی...همین حالا نظرت و دیدم که گفتی آپ کردی!!!!

اصلا خط اول و دوم نظر اولی رو نخون...آفرین دخمل خوب...

باشد که تکرار نشود!
همیشه که با آدمهای بزرگواری مثل من طرف نیستی که!
یهو یکی میزنه لهت می کنه هاااااااااااااا!!!
شاد باشی خانوم گلی

شاذه پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:11 ب.ظ http://shazze.blogsky.com

این داستانه معرکه بود!
سوتیها هم بامزه بود!
تو امتحانها هم موفق میشی ایشالا!

سلام خوش اومدی خانومی
ممنون
باتشکر از ضریب هوشی بالای رفقا!
التملس دعا داریم خواهرم!
شاد باشی

دوست پاییزی پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:28 ب.ظ

سلام عزیزم
ممنونم خبر دادی..
داستان اولت خیلی عالی بود اصلا فکر نمیکردم اینجوری تموم بشه..
بعدشم اینکه دوستات ماشالله خیلی با حالن..البته در و تخته خوب بهم جفتن!
بعد ترشم اینکه انشالله تو امتحانا موفق باشییییییییییی هم تو هم اون دوستات..
دیگه اینکه ... هیچی..
خوش باشی

سلام گلم
منم فکر نمیکردم!
قربونت برم تو همیشه انقدر از من تعریف می کنی نمیگی من پررو میشم؟!
امیدوارم تو هم موفق باشی جیگر
به خانواده سلام برسون
شاد باشی

محسن پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:27 ب.ظ

سلام
از اظهار لطفت و اینکه اون داستان قشنگو گذاشتى خیلى ممنونم.

این آخریش بود هرچند همیشه به وبلاگت سر میزنم و همه چیزو میخونم

بازم ازت ممنونم

به خدا مىسپارمت...

سلام
منم ممنونم
هرجور راحتی
شاد باشی

آقای مهندس جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:37 ق.ظ

سلام ماهی جونم
بیشیین بینیم با ...حال ناریم...!!!
یه جور میگه لیسانم رو میگیرم ..!! انگار میخواد مدرک مهندسی شو بگیره
حالا یکی نیس بپرسه میخوای لیسانس چی بگیری...؟ها ها ها....
شاد باشی

سلام مهندس عزیز
هیچ معلومه کجایی؟!!
حالا تو هروقت مدرک مهندسیتو گرفتی بیا پز بده!
الان یه کمی زوده!
من دارم درحالی لیسانس زبانم رو می گیرم که تاحالا حتی یک واحد افتاده هم نداشتم! شما چطور؟!!! خودت اعتراف می کنی یا رسوات کنم؟!!!:دی
موفق باشی مهندس بعد از این یکی درمیون!:دی

نوشا جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:00 ب.ظ http://mannosha.blogfa.com

سلام ماهی جونم
وااااای من عاشق این سوتیام خیلی سوژه است
موفق باشی ماهی لیسانسه

سلام خانوم گل
والا پس جات بین ما خالیه با این رفقای من!
شما هم موفق باشی جیگری

نوشا شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:46 ق.ظ http://mannosha.blogfa.com

سلام ماهی جونم
ممنونم...
شما هم بازی دعوتیا ...

سلام به روی ماهت عزیزم
ما بیشتر!
نمیخوام! چرا اسممو ننوشته بودی؟
:دی

مانی شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:53 ق.ظ http://darkdeception.persianblog.ir/

سلام ماهی عزیز
خوبی دختر خانوم گل
داستان اولیت باحال بود نمی گم تکراری بود چون شاید ناراحت شی!!!
در مورد سوتی ها هم باحال بود
کلی خندیدیم
بدرود

سلام مانی عزیز
ماخوبیم شما چطور؟
آره خوب شد نگفتی تکراریه وگرنه دلم میشکست!
همیشه بخندی
شاد باشی

آقای مهندس شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:50 ق.ظ

سلام
اولا که من به زودی فارغ التحصیل خواهم شد ..به کوری چشم دشمنان..
دوما من مهننننننندس خواهم شد ..شما چی..؟
سوما با این مدرک کجا میخوای کار پیدا کنی..؟واسه ما مهندسا زورکی کار پیدا میشه ..واسه شما رو دیگه بی خیال شی بهتره..حاچ خانوم..!!!
چهارما گفتی لیسانس چی داری..؟ زبان..!!!! آهان ..بشین تا کار گیرت بیاد...
شاد باشی

سلام
بله ترم اولی های ما هم به زودی فارغ التحصیل میشن!شما خودشو ناراحت نکن!
من از ترم دوم دانشگاه مشغول به کار تدریس زبان در آموزشگاههای سراسر کشور بودم شما چطور؟!!
واسه اغلب مهندسای ما کار به راحتی گیر میاد شما خودتو قاطی جمعیت نکن لطفا! ممکنه له شی!!
شما گفتی هر ترم چندتا واحد پاس می کنی؟!!!۱۰ تا؟!! آخیییی!! نکنه خدای نکرده مشروط پشروطی چیزی شدین شما؟!
من که شادم تو شاد باش اگه راست میگی!!
فدا ؛)

زریر شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:39 ق.ظ http://saansiz.blogsky.com/

سلام آبجی مهربون.
ببخش که می اومدم و نظر نمی دادم.منم مثل تو آخرین ترمم هستش.
البته به آقای مهندس هم بگین بنده هم مهندس تشریف دارم اونم از نوع
نر م افزارش حالا هر کسی که ادعای بازار کار رشته اش می شه بیاد جلو.
خاطره ها و یادگاری ها همیشه خوب بودن و هستن.
می دونی همین خاطره ها هستن که ایمانمون رو یادآور میشن.
پس آجی گلی، تو هم ایمان بیار.
ممنون.خانوم بچه ها هم این روزا از طرف دانشگاه رفتن زیارت(جمکران-قم).
راستی من عاشق فوتبالم. و چلسی هم یه دنیا خاطره واسم داره از بچه گی تا حالا، چطور آدم می تونه باختنش رو اونم اون جوری (با تمام لیاقت بردش)ببینه و ناراحت نشه.
ایشالا آبجی گل هم هر چه زودتر لیسانسه بشه.
موفق باشی آبجی مهربون.

به به سلااااااااااااااااام برادر عزیز خودم
چطوری یا نه؟ هیچ معلومه کجایی؟!
آره جون عمه ی خانوم بچه ها! میای ولی کامنت نمیذاری؟!! حالت میارم!
والا این مهنننننننننننننندس بعد از این ما یه مقدار درگیر توهمات شده که ایشالا با شروع امتحانات دستای تسلیمش میره بالا!
نه من از خاطره و یادگاری متنفر شدم.اصلا دلم نمیخواد از هیچکس هدیه بگیرو دیگه. با اینکه عاشق هدیه دادن و گرفتن بودم...
التماس دعا داریم از خانوم بچه ها!
فدات
شاد باشی گلم

padid شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:16 ب.ظ

bah bah bah bah.........vaghean sharmande kardin maro agha arash! ma kheili chakerim kholase o ina . solhemoonam 2 tarafast, khialet rahat


mahi khanoom enghad lisanse boodanetoono be rokhe ino oon nakeshid plz. shayad baaaaazia be jaye 8 term 9terme tamoom konan. dorost nist az nazare akhlaghi


mibinam keeeeeee dige natoonesti az man sooti begiri !!! hamash az oon 2 ta dooste bahooshet ke har 2 az nazare zaribe hooshi dar maghta'e Mensa be sar mibarand sooti gereftii. oonam che sootihayiiiiiiiiii , khodaish negar hamchin harfi zade????? ke too khiaboon naro????????? jaye man khali boode hesabi. man koja boodam??? khosheman amad

montazere hozoore sabzet hastam be har hal

الهیییییییییییییییی
من واقعا لذت می برم از اینکه اینهمه صلح و صفا اینجا حاکمه!
اون بعضیا که عزیز دل منن بدونن تا آخرین لحظه ی ترم ۹ باهاشم!
چرا گلم از تو هم سوتی دارم و ایشالا به زودی افشا میشه ولی باز تو دانشگاه آویزون من نشی که چی می خوام بگم هاااااااا! باید بیای اینجا بخونی! سوتی نگار مال همون روز بود که دعواتون شد و نگار ماشین نیاورده بود دیگه.
من سبزم!!
شاد باشی عزیزم

[ بدون نام ] شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:55 ب.ظ http://sfandiary.blogsky.com

خسته نباشی ماهی قرمز

دلتنگت بودم

happyboy یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:34 ق.ظ http://hyyp://dogole.blogfa.com

سلام ماهی خانم
از اینکه مطالب من رو خوندی ممنون و بابت اینکه من رو لینک کردی من هم تو رو لینک کردم . راستی من هر روز مطلب جدید می زارم خواستی یه سری به ما بزن

شوریده یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:17 ب.ظ http://faghat-khodam.blogsky.com

سلام

خیلی با حال بود و اینا!!!

و اما بعد!:)))

خوب حالا هی بگید برا خانوما شعر ننویسید!!!.....خوبیش این هست که خودتون هم گفتید ضریب هوشیش چیزه!!!!....اره دیگه!


اقا ارش خوشحالم شما نیز صلح نمودید!!!!ای زن ذلیل!:)))))

ما که فعلا فارغ البال هستیم و متشوششش!!نیستیم!!:)))))

یکی از دوستان ما یک شعری برای ما نوشت و ما نیز برای شما می نویسیم

شاد زی با سیاه چشمان شاد
منتها بـــــــــا مجوز ارشـــــــاد

در پناه حق

موفق باشید..........شوریده

آرش یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:35 ب.ظ http://www.setarehbaran.blogsky.com

BoOss♥ ..♥BoOss♥..........♥BoOss♥ .♥BoOss♥...........♥BoOss♥ ...♥BoOss♥…...♥BoOss♥ ....♥BoOss♥....♥BoOss♥ .............♥BoOss♥ .........♥BoOss♥ ...♥BoOss♥...♥BoOss♥ .♥BoOss♥.......♥BoOss♥ ...♥BoOss♥......♥BoOss♥ ......♥BoOss♥ ...........♥BoOss♥ ♥BoOss♥......*BoOss♥ .♥BoOss♥

نوشا یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:47 ب.ظ http://mannosha.blogfa.com

الان امستو بزرگ مینویسم اونوقت منت بر سر ما میذارید و بازی میکنید؟ :دی

زهرا دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:09 ق.ظ http://sookootez.blogsky.com

وای که چه روزهای ماهی ان این روزهای دانشکده...

حسن دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:28 ق.ظ http://monthazeranegoleyas.blogfa.com/

فاطمیه شرح گریه، شرح غم
شرح یاسِ نیلی و آن پُشتِ خم
فاطمیه شعله بر دامن بود
بهترین وعده به جان دادن بود
سلام آبجی
خوبی؟
ایام سوگواری فاطمه زهرا رو به شما تسلیت عرض میکنم.
من آپ کردم خوشحال میشم بهم سر بزنید.
منتظر قدوم سبزتان هستم.
الهم عجل لولیک الفرج

.•* (¤`°•.★دختر برفی★.•°`¤)*•. دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:34 ق.ظ http://dokhtarebarfi.blogsky.com

سهلامم !

خوشملمممم من آپممم ...

دلم داشت میترکید .. گفتم یکمی خالیش کنم :)



دعوت شدی به کلبه دخمل برفیت ~!!!

منتظرتمممم

بدو بدو اگه نیایی آب میشم :(



روزات برفی :)

حسرت پرواز دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:41 ق.ظ http://www.hasrate-parvaaz.blogsky.com

سلام دوست خوبم.
بعد از مدتها دوباره به روزم.
بی صبرانه منتظر قدمای گرمتم تا یخای قلبمو آب کنن.
پس سری بهم بزن.
از حظورت خوشحال میشم
شاد باشی...

محمدرضا× سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:32 ب.ظ http://khodadadmr.persianblog.ir

سلام دوست گرامی خیلی وقت ازت خبری نیست. به کلبه یا کاخ.... ما سری بزن متظرم مرسی. موفق و شاد و سلامت باشی

بهارین سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:56 ب.ظ http://baharin.blogsky.com

دوست عزیز و ماهی گلی خودم به یک آپ جدید دعوت شدی!!!!
بفرمایید!

آقای مهندس چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:53 ق.ظ

سلام ماهی جون
میبینم که تو میگی و دوستات هم تشویق میکنن...!!!
میخوای اینجا رو دکتر و مهندس بارون کنم.......
راستی شما و دوستاتون میخواین لیییسانس چی بگیرین....؟؟؟؟؟
شاد باشین...!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد